FacebookTwitterGoogle Bookmarks
Vítejte, kolemjdoucí
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne
  • Strana:
  • 1
  • 2

Motor spalovací nebo střídavý?

#2585 16.04.2010 05:17

• Martin
  • Kolemjdoucí

Motor spalovací nebo střídavý?

Zdravím,

jsem úplný začátečník a náhodou jsem narazil na tyto pěkné stránky. Pročetl jsem většinu příspěvku, ale nikde jsem se nedozvěděl odpověď na to, co mně teď na začátku trápí asi nejvíc a to je jestli model se spalovacím motorem nebo střídavým.

Popravdě když jsem nad pořízením éra přemýšlel na začátku, myslel jsem si, že spalovací motor je jasná volba, že ty elektrické jsou jen nějaké „malé hračky“ pak jsem ale kouknul do pár e-shopů a zarazilo mě, že snad 70% nabízených modelů je se střídavými motory. A tak bych se rád optal na pár věcí. Už po pročítání jsem se dozvěděl, že pořizovací náklady elektriky jsou vyšší, zatímco u spalovacího jsou zase vyšší provozní náklady. Pořizovací náklady jsem ochotný překousnout, ikdyž nejsem zase moc při penězích (jsem student s nějakým tím menším měsíčním příjmem). Původně sem plánoval koupit nějaký set, co se prodává za 5-6k korun, ale z rad tady na fóru jsem z toho upustil a raději do začátku trochu více investuji do něčeho, co mi bude k něčemu i v budoucnu, ale zpět k tématu:

1. Když tedy pominu počáteční náklady, jak je to s provozními náklady u spalovacího motoru? Vím, že jde o to jaký je motor, obsah atp. jde mi ale jen o opravdu hrubý cenový odhad, na kolik přijde palivo a další věci…abych si nepořídil éro a pak na něj koukal, jak se na něj práší a neměl na jeho provoz…?

2. A jak je to tedy s těmi střídavými motory? Doba letu podle toho co jsem našel se pohybuje +- stejně, ale abych si aspoň trochu zalétal, pořídím si další akumulátory, které večer před letem nabiju, potom si hodinu zalítám a mohu jet zase domů? To mi ve srovnání se spalovacím motorem přijde trochu jako obrovská nevýhoda…?

Předem děkuji za případné odpovědi.

S pozdravem Martin

#2587 16.04.2010 11:07

• Jirka